Tvorba microsites

Jsou fenoménem poslední doby. Stále více obchodních společností a firem se spoléhá na podpůrné weby - microsites - při podpoře svých aktuálních kampaní nebo při podpoře nových služeb či produktů. Co to vlastně microsites jsou a jak na efektivní tvorbu microsites? Podívejme se tedy na to blíže.

Internetové stránky ve většině případů představují marketingový nástroj, kterým společnosti prezentují svou činnost a zároveň podporují prodej svých produktů či služeb. Stránky kromě toho využívají i na prezentaci konkrétních marketingových kampaní, akcí nebo spotřebitelských soutěží.

Pro účely propagace se samozřejmě využívají hlavní, mateřské stránky společností. Pro zvýšení účinnosti kampaně a její lepší cílení se však v poslední době využívají speciální podpůrné web stránky - takzvané microsites.

Co je to microsite?

Microsite, též známá pod pojmy minišatů, podpůrný web nebo cílová stránka, je ve své podstatě jednoduchá webová prezentace, jejímž účelem je sloužit jako podpora a doplněk hlavních firemních (obchodních) stránek společnosti. Většinou je umístěna na vlastní doméně, případně využívá subdoménu hlavních stránek av případě potřeby je napojena na jednoduchý redakční systém (CMS).

Hlavní rozdíl mezi microsite a mateřskou stránkou společnosti spočívá v její účelu, rozsahu a specifickém zaměření na prezentaci konkrétního produktu, služby, marketingové akce, spotřebitelské soutěže nebo akce.

Microsite je většinou vytvořena jako jedna úvodní stránka, případně pouze s minimem podstránek, které doplňují obsah úvodní stránky (například detailnější informace o předmětu stránky, kontaktní informace, podmínky soutěže a podobně). Kromě toho, že dává možnost představit předmět prezentace bez jiných, nesouvisejících informací, umožňuje pro účely marketingu na internetu zaměřit se na konkrétní klíčová slova a zlepšit tak optimalizaci pro vyhledávače.

Elementy úspěšné microsite

Na rozdíl od běžných www stránek, úspěšná microsite by měla uživatele co nejrychleji zaujmout, a to především designem a zapojením do interakce se stránkou prostřednictvím vhodně zvolené funkcionality. Zároveň by měla okamžitě splnit příslib vyjádřený v reklamním formátu, který uživatele a potenciálního zákazníka na microsite přivedl (reklamní e-mail, banner, reklama ve vyhledávačích, textová reklama a podobně). Microsite musí podporovat hlavní značku a identifikovat společnost, aby návštěvník věděl, kdo za stránkami stojí.

Efektivní marketingová microsite musí mít jednoznačnou navigaci, nabízet jednoduché a logické použití a obsahovat jasné výzvy k akci (call-to-action) ve formě interaktivních prvků (možnost konfigurace produktu, formulář pro předběžnou poptávku, online hra, zapojení se do spotřebitelské soutěže a podobně). Tyto by měly nabízet možnost sbírání analytických informací potřebných pro vyhodnocení účinnosti kampaně a její případné průběžné úpravy.

Podpůrné stránky nabízejí skvělou možnost zabezpečení požadované interakce se zákazníkem ve formě dotazníků, anket a průzkumů, které podporují zájem a aktivní zapojení potenciálních zákazníků. Vedle toho prodlužují efektivní čas pro přijetí marketingového poselství a schopné zajistit kritickou zpětnou vazbu pro podniknutí dalších kroků.

Je microsite pro vás?

Pokud si nejste jisti, zda je tento formát internetových stránek vhodný pro vaše účely, přečtěte si náš článek Microsite nebo Minisite, ve kterém se podrobně věnujeme využití microsites z hlediska online marketingu.

Aktuln

Slovnk webdesignu

Pagerank

Pagerank

PageRank je nástroj pro hodnocení důležitosti webových stránek. Vyjadřuje se jím "důležitost" každé stránky. Pagerank využívá strukturu odkazů jako vzájemné "doporučení" stránek.

vce »

CSS - kaskádové styly

CSS - kaskádové styly

CSS neboli kaskádové styly určují grafickou podobu www stránek a formátují informační obsahu stránek. Děje se tak z několika hlavních důvodů.   Kód stránek obsahuj

vce »

Microsite nebo Minisite

Microsite nebo Minisite

Microsite nebo Minisite: Podpůrné stránky pro váš byznys Nový produkt, specifická reklamní kampaň, podpora prodeje produktů a služeb prostřednictvím speciálního kanálu, prezentac

vce »