E-shopy a online katalogy

Je dávno známo, že věci kolem nás hodnotíme nejprve zrakem a až potom ostatními smysly. Pokud zaujme něco náš zrak, jsme ochotni prozkoumat objekt zájmu podrobněji. Design e-shopů a online katalogů by se tedy měl také řídit podle této zásady. Zaujmout, upoutat pozornost zákazníka a podnítit ho, aby podrobněji prozkoumal to, co mu chcete nabídnout.

Také se vám už stalo, že jste přišli do obchodu, ve kterém byla radost nakupovat už jen proto, že byl příjemně a vkusně zařízený a vše bylo tam, kde jste to hledali? Úspěšné e-shopy a online katalogy využívají stejnou taktiku. Efektivní a účinný design internetových obchodů a katalogů je jedním z podstatných faktorů, zda na internetovém trhu uspějete nebo se zařadíte mezi šedý průměr. Pokud si však pod tímto pojmem představujete čistě web design, je to neúplná představa. Vizuál je důležitý, avšak mnohem podstatnější je uživatelský komfort, který by měl dobrý design brát v úvahu jako faktor číslo jedna. Úspěšný e-shop či katalog je takový, který nejen prodává, ale zároveň poskytuje svým zákazníkům pohodlí a komfort, kvůli kterému se na něj budou rádi vracet a provádět opakované nákupy.

Unikátnost versus pohodlí při nakupování

Tak jako při oblékání, i v podnikání se snažíme odlišit od ostatních kolem nás a pokud možno, vyniknout. Unikátní design odliší váš e-shop či online katalog od konkurence. Při správném grafickém zpracování zároveň podporuje branding vaší značky tak, aby si ho zákazníci snadno zapamatovali a dokázali ho odlišit od ostatních. Investice do unikátního designu je poměrně nákladná a časově náročná investice, ale pokud nemáte extrémně omezený rozpočet a nechcete dělat poloviční věci, vyplatí se do něj investovat.

Unikátní design však automaticky neznamená dělat věci jinak, než jsou uživatelé zvyklí. Za dobu od vzniku prvních internetových obchodů byly vytvořeny určité standardní řešení a funkce, které nemá smysl měnit. Donkonca můžeme prohlásit, že v některých případech toto novátorství (pokud se skutečně dobře nepřemýšlel) může být více na škodu než k užitku. Pokud si sednete za volant automobilu, směrovky jsou (téměř) vždy ovládané páčkou na levo od volantu. Pokud by byly někde jinde, nebudete se v takovém autě cítit komfortně. Dobrý a efektivní design proto klade v první řadě důraz na pohodlí při nakupování. Více než krásné grafická tlačítka a bannery je důležité soustředit se na to nejpodstatnější - aby se zákazník ve vašem e-shopu či katalogu dokázal rychle a jednoduše zorientovat a mohl si nakoupit zboží, o které má zájem.

Detail produktu jako hlavní prodejní místo

Úvodní stránka internetového obchodu či online katalogu by měla zákazníkům dát možnost rychle a jednoduše se dostat ke zboží, které hledají. Není však tou nejdůležitější částí stránek. Většina lidí vyhledává produkty, o které mají zájem, prostřednictvím vyhledávačů jako Google nebo Seznam a vstupní branou k vašim produktům může být (a většinou i je) jakákoli ze stránek webu. Z tohoto důvodu je velmi důležité soustředit se kvalitní zpracování stránek kategorií produktů a zejména detailu produktu. Ve většině případů si totiž zákazníci přidávají produkt do nákupního košíku až poté, co si prohlédli jeho detaily a seznámili se sním.

Stránka, na které představujete produkt by měla poskytnout zákazníkovi veškeré podstatné informace, které se daného produktu týkají. Kromě textového popisu a parametrů je velmi důležité soustředit se na fotografie, na kterých si zákazník může produkt detailně prohlédnout. Ideální je poskytnout mu nejen fotografie samotného produktu izolovaného na bílém pozadí, ale iz reálného použití. Chcete-li například odprezentovat boty, je vhodné nabídnout uživatelům fotografie člověka, ktrerý je má obuté aby si klient uměl představit, jak vypadají v "reálném provozu". Samozřejmě, existují kategorie produktů (například parfémy a podobně), kdy takové zobrazení není možné, ale pokud to možné je, určitě to zákazníkovi pomůže v procesu rozhodování a podpoří obchodní účinnost vašeho obchodu nebo katalogu.

Design zaměřený na cílovou skupinu

Pokud jsou vaše cílová skupina ženy ve věku 40 až 50 let s průměrným výdělkem 18 tisíc euro ročně, použít v rámci grafických prvků obrázky s mladými modelkami nebude to nejrozumnější řešení. Efektivní a rozumně zpracovaný design reflektuje a oslovuje cílovou skupinu, na kterou je zaměřen. Vhodně vybrané ilustrační fotografie nebo bannery dokáží podstatnou měrou ovlivnit obchodní úspěšnost vašeho obchodu. Pravidelný servis a aktualizace vašich stránek jsou proto nezbytným předpokladem pro zvyšování obratu a profitu vašeho e-shopu či katalogu.

Reklama a marketing jako podmínka úspěchu

Tak jako kamenné obchody, i ty internetové nemají bez návštěvníky smysl. Přilákat návštěvníky do vašeho obchodu může kromě vašeho osobního doporučení jen promyšlená marketingová a reklamní kampaň. Marketing na internetu je proto zásadním faktorem, který zajistí úspěch či neúspěch vašeho podnikatelského záměru. Kvalitně a profesionálně zpracovaný e-shop design proto musí mimo jiné splňovat všechny předpoklady pro optimalizaci pro vyhledávače (SEO), která s kvalitně napsaným obshahom zajistí přísun návštěvníků z výsledků vyhledávání. Zároveň je vhodné zvážit možnosti placené reklamy na internetu, která, použitá rozumně a efektivně, přinese na váš obchod či katalog zákazníků z vaší cílové skupiny. Sice se říká, že i špatná reklama je reklama, ale dobrá je lepší.

Aktuln

Slovnk webdesignu

Doména

Doména

Doména, nebo doménové jméno je řetězec znaků. Může obsahovat až 63 znaků, písmena anglické abecedy, číslice a pomlčku. Doména je součást firemní identity. Je to něco, co

vce »

Microsite nebo Minisite

Microsite nebo Minisite

Microsite nebo Minisite: Podpůrné stránky pro váš byznys Nový produkt, specifická reklamní kampaň, podpora prodeje produktů a služeb prostřednictvím speciálního kanálu, prezentac

vce »

CSS - kaskádové styly

CSS - kaskádové styly

CSS neboli kaskádové styly určují grafickou podobu www stránek a formátují informační obsahu stránek. Děje se tak z několika hlavních důvodů.   Kód stránek obsahuj

vce »